Homage to Hélio Oiticica, 1964
in collaboration with
CSOA Spartaco
Parangolè
performance
Centro Sociale Spartaco, Quadraro, Rome
Quadraro carnival, 2016
Natalia Agati, Emanuela Di Felice, Matteo Locci, Francesco Restuccia, Maria Rocco, Panagiotis Samsarelos
Whitin the framework of the Quadraro Carneval organized by Spartaco squat a colllective body, free to express itself in space. Within the Parangolè dance, music and poetry become kino-esthetic expressions of the community. The Parangolè is not a piece in itself, instead it stands for the incarnation of the oeuvre within the activating bodies. Parangolè is the anti-art par excellence, as it derives its spirit from the will to extent the sense of appropriation and integration for everything moving in the streets, in the landscape and in space.
corpo collettivo, libertà di espressione, liberazione dello spazio. La danza, la poesia e la musica divengono nel Parangolè manifestazione culturale collettiva, plus-sensoriale, un'esperienza “cinético-estética”. Il parangolé “non è una questione del corpo come supporto dell'opera. E' l'incorporazione del corpo all'opera e dell'opera al corpo”. Parangolé è anti-arte per eccellenza, è quell'intenzione di estendere il senso di 'appropriazione' per ciò che passa per le strade, nei terreni abbandonati, nei campi, ovunque nello spazio.
EXHIBITIONS and MUSEUMS
Il gioco è bello quando ruba poco
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